donderdag 26 augustus 2010

Escher in LEGO

Soms word je geraakt. Bijvoorbeeld doordat twee werelden die je beiden bekend zijn, op een onverwachte manier gecombineerd worden. Dat gebeurde mij toen ik de projecten van Andrew Lipson bekeek. LEGO en Escher. Beide werelden ben ik bekend mee. Nog nooit gecombineerd gezien. De ontlading die ontstaat door deze twee werelden te combineren, geeft een lekker gevoel, een bliksem in mijn borstkas. De laatste keer dat ik zo'n bliksem in mijn borstkas voelde, was toen ik dit bekeek:




En zie ook zijn website voor nog meer Escher-projecten in LEGO met uitleg van zijn kant er bij:
Escher's balcony
Escher's Belvedere
Escher's Ascending and Descending
Escher's Relativity
Escher's Waterfall


(c) Guido van de Wiel

2 opmerkingen:

Anoniem zei

wij vinden het heel erg knap dat je dit gemaakt hebt, was het moeilijk?
We snappen niet hoe het gaat, je loopt steeds de andere kant op.
Hoelang heb je hieraan gewerkt?
groeten van de projectgroep(gr.4) van o.b.s.De Kleine Dichter in Utrecht

Guido van de Wiel zei

Dag projectgroep (gr.4) van o.b.s. De Kleine Dichter,

Als jullie goed de tekst lezen bij het plaatje, dan kun je zien dat ik dit prachtige bouwwerk niet gemaakt heb, maar een man genaamd Andrew Lipson. Ik ken hem niet persoonlijk. Maar ik denk dat hij niet zoveel buiten komt. Waarschijnlijk zit hij namelijk te LEGO'en.

Hartelijks, Guido van de Wiel